vineri, 24 aprilie 2015

Tipuri de promovare - Angajatul = oglinda firmei

Sunt genul de client greu de mulțumit. Nu cer multe când vine vorba de produse, ci atunci când discutăm de servicii. Sunt clientul care va recomanda produsul, locul, serviciul dacă angajații și-au făcut bine treaba de promotori ai afacerii. Scriu pe blog despre afaceri care-mi plac, despre oameni care-și fac bine meseria și îi felicit pe cei mai buni comunicatori. În schimb nu mai calc într-un loc în care mi s-a vorbit urât, de sus. Și le mai spun și prietenilor să nu încerce să meargă în acel loc unde m-am simțit teribil. 

Am auzit de curând că angajatul este cel care trebuie să fie fericit și mulțumit. Știți de ce? Dacă angajatul nu este mulțumit, clientul nu este nici el, iar angajatorul pierde cel mai mult din toată această afacere. 

Sunt numeroase metode de promovare despre care vom vorbi cu alte ocazii, însă cea mai importantă din punctul meu de vedere este interacțiunea angajatului cu un client. Am văzut numeroase metode de AȘA NU. Cea care îi vine în minte în acest moment este imaginea cu angajatele unui hotel care nu salutau clienții și nici nu răspundeau la salut, preferând să fumeze și să bârfească nepăsătoare. Aș prefera un angajat care să nu cunoască toate aspectele jobului său, dar să aplice aceste reguli de bună purtare față de clienți. Și știu că nu e în interesul clientului să facă o impresie bună, dar dacă o face toată lumea are de câștigat, inclusiv el. Aș pune bonusuri pe salut și zâmbet după ce clienții și-au exprimat feedbackul referitor la angajații mei.

Cheia succesului unei afaceri constă în calitatea produselor și a serviciilor sale și nu putem vorbi despre calitate dacă nu punem în discuție calitatea profesionalismului serviciilor oferite de angajați.


Iată câteva tipsuri atunci când te întâlnești cu un client:

1. Zâmbește!
2. Privește-l în ochi!
3.În cazul în care-i cunoști numele îi spui pe nume, în cazul în care nu ai aflat care este numele său folosește apelativele: doamnă/domnișoară/domnule!
4. Vorbește clar!
5. Fii entuziast!
6. În cazul în care clientul întinde mmâna spre a saluta, nu refuza gestul lui de prietenie!
7. Prezintă-te!
8. Fă complimente! Nu costă nimic.

Să îți amintești că vorbele înseamnă doar 7% din comunicarea propriu-zisă. 38% este reprezentat de comunicarea paraverbabă care este alcătuită din tonul vocii, pauzele din vorbire etc și 55% de comunicarea nonverbală adică gestică și mimică. 

Așadar, angajatul chiar este oglinda firmei. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta aici