sâmbătă, 3 martie 2012

Nici un om nu e o insulă...(John Donne)

...ci o peninsulă. (Amos Oz). Prelungirea acestui motto mi-a dat posibilitatea să fiu într-un final de acord cu el. Aplicație în liceu: Comentați semnificația următoarei sintagme : „ Nici un om nu e o insulă”. Ce durere de cap , ce complicație! 7 minute, bineînțeles.Zâmbesc. Evident că am doar 7 minute la dispoziție, e o regulă nescrisă. Ba este, îmi spun.Nu mă interesează ceilalți, sunt o insulă. Nu vreau să am contacte cu ceilalți - cu atât mai mult sunt una. Astăzi, urmărind interacțiunea dintre Amos Oz(scriitor) și Liiceanu zâmbesc din nou. Nu am nevoie de atât de multe minute (7) să-mi dau seama că sunt o peninsulă. Că sunt în contact cu societatea (alteritatea, celălalt etc), dar sunt singură. Sunt atât de singură și îmi place foarte mult acest aspect:)

2 comentarii:

  1. Odata cu trecerea timpului afirmatia admite tot mai putine exceptii. Mai sunt cateva abateri, mici comunitati de persoane care inca nu s-au indepartat atat de mult de insula la care face referire Donne.

    off: scrie mai des.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cine ești IMM? De ce atâta mister? Eu am curajul să scriu( rar, dar scriu) folosind numele meu... Cu tine cum rămâne?

    RăspundețiȘtergere

Opinia ta aici