duminică, 26 aprilie 2015

Lectura de duminică - Simone de Beauvoir - Coup de foudre

Dragă Anonim,

Mi-ai scris că ți-ai dori să scriu despre ce mai citesc. În liceu am primit recomandarea de a citi Simone de Beauvoir „Jurnalul unei fete cuminți” de la dumneavoastră. Ei bine, am găsit un fragment din „Al doilea sex” demunit sugestiv „La Femme independante”. Asta citesc acum când am renunțat la a mai citi lucruri utile pentru facultate și alte cursuri în turism pe care le-am făcut. Apropo, nu știu cum am ratat acest domeniu până acum. Mi se potrivește ca o mănușă. Relațiile cu oamenii, destinațiile exotice, serviciile, băuturile preparate tematic, petrecerile reprezintă cu siguranță domeniul meu de interes în acest moment.

Vorbind despre carte pot să spun că am găsit-o la micuțul departament de limba franceză de la Cărturești în timp ce căutam o carte de gramatică a limbii franceze. M-a atras imediat titlul, am recunoscut autoarea, iar conținutul a fost cu siguranță pe placul meu.
Este o carte de buzunar, nu este greu de înțeles, este mai greu de digerat pentru conservatori și misogini, dar aceștia pot să n-o citească.


Simone de Beauvoir subliniază că femeia a fost considerată întodeauna al doilea sex, sclava bărbatului, niciodată egală cu bărbatul privind educația, evoluția socială etc. Întodeauna considerată „celălalt” și nu o ființă umană, femeia trece printr-o analiză critică realizată de Simone, iubita filozofului și dramaturgului Sartre, adorat și admirat de autoare.

Rolul femeii în societate a fost limitat la activități creative transformând-o pe femeie într-un „celălalt disponibil, deschis, o ustensilă fascinată de bărbatul care o decojește ca pe un fruct”. Bărbatul a căpătat astfel rolul de eliberator, de salvator. El ia, el nu primește. 
Femeia și-a dorit independență ecomomică dorind să se elibereze de statutul de femeie întreținută, soție, curtezană sau sclavă fără drept de vot. 
Bărbații francezi au propus o soluție pentru ca femeile să fie egale cu barbații și anume să nu-și picteze fața și unghiile.

Chiar hainele bărbatului sunt comode și concepute special pentru viața activă, pe când accesoriile feminine sunt pentru viața pasivă. Astfel, autoarea le consideră pe femei sadice deoarece poartă haine incomode, nu consideră că educația este făcută pentru ambele sexe și preferă să fie întreținute de bărbați. 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta aici